Muistatteko, kun vielä ajattelimme?
Iida Korpiniityn essee haastaa tekoälyn aikakaudella pohtimaan, mitä menetämme, jos emme enää pysähdy ajattelemaan itse. Voiko hitaudesta ja ponnistelusta syntyä kilpailuetua?
Minkälaiset brändit voittavat, kun Z-sukupolvi mullistaa markkinointiviestinnän logiikan?
Z-sukupolvesta löytyy tuhansia analyysejä, mutta ne usein typistävät nuorten maailman tilastollisiksi käppyröiksi.
Puheenvuoro: Miksi määrällinen tutkimus voi johtaa harhaan?
Määrällisillä menetelmillä on merkittävä asema liiketoiminnan kehittämisessä, mutta usein tottumus yksinkertaistaa maailmaa voi kätkeä alleen arvokkaita perusteluja tuloksille tai jopa viedä harhaan.
Omavaraisuuden uusi nousu
Omavaraisuuden ihanne kasvaa kriisien keskellä ja enteilee syvempää yhteiskunnallista muutosta. Miksi tämä ihanne on ollut kasvussa jo pitkään ja mitä siitä saattaa seurata?