Luksus, joka pakenee näkyvistä
Luksusmarkkinoilla voittavat brändit, jotka ymmärtävät, että status ei enää synny näkyvistä logoista vaan hiljaisista signaaleista, joita vain harvat osaavat lukea.
Jotta strategia voi muuttua, ajattelun täytyy muuttua
Ajattelun muuttaminen on kuitenkin vaikeaa – erityisesti organisaatioissa, joilla on pitkät juuret ja vahvat uskomukset siitä, “keitä me olemme” ja “mitä asiakkaamme haluavat”. Miten siis johdetaan yhteistä ajattelua uuteen suuntaan?
Osallistava strategia: avain organisaatioiden uudistumiseen?
Strategiatyö on murroksessa. Avoimuus, osallistaminen ja luottamus korvaavat vanhan maailman suljetut suunnitteluprosessit, jotka eivät enää vastaa nykyajan monimutkaisuuteen ja muutosnopeuteen.
Muistatteko, kun vielä ajattelimme?
Iida Korpiniityn essee haastaa tekoälyn aikakaudella pohtimaan, mitä menetämme, jos emme enää pysähdy ajattelemaan itse. Voiko hitaudesta ja ponnistelusta syntyä kilpailuetua?
Miten strategiaa tulisi tehdä avoimuuden aikakaudella?
Norenin konsulttien Mikko Leskelän ja Jaakko Luomarannan kirja Avoin strategia / Suljettu Strategia (Alma Talent 4/2023) on ensimmäinen suomenkielinen yleisesitys avoimesta strategiasta.
Omavaraisuuden uusi nousu
Omavaraisuuden ihanne kasvaa kriisien keskellä ja enteilee syvempää yhteiskunnallista muutosta. Miksi tämä ihanne on ollut kasvussa jo pitkään ja mitä siitä saattaa seurata?
Toivosta epäröintiin – mitä avoimelle strategialle kuuluu vuonna 2025?
Strategia avoimempi tulevaisuus näytti väistämättömältä. Nyt sitä haastetaan entistä enemmän.
Minkälaiset brändit voittavat, kun Z-sukupolvi mullistaa markkinointiviestinnän logiikan?
Z-sukupolvesta löytyy tuhansia analyysejä, mutta ne usein typistävät nuorten maailman tilastollisiksi käppyröiksi.
Puheenvuoro: Miksi määrällinen tutkimus voi johtaa harhaan?
Määrällisillä menetelmillä on merkittävä asema liiketoiminnan kehittämisessä, mutta usein tottumus yksinkertaistaa maailmaa voi kätkeä alleen arvokkaita perusteluja tuloksille tai jopa viedä harhaan.